Bio: Flickan som lekte med elden

Igår var jag och Linus på bio med mamma och pappa. Vi såg den omtalade filmen Flickan som lekte med elden.
När jag såg Män som hatar kvinnor så var jag inte jätteimponerad. Tyckte de hade tagit bort viktiga detaljer från boken osv. Men eftersom Flickan som lekte med elden är den bästa boken i serien så tänkte jag att filmen skulle vara bra. Dessutom har alla jag känner som sett den tyckt den varit hur bra som helst.
Så igår åkte vi in till biografen och satte oss förväntansfulla i biofåtöljerna. 
Och när ljusen tändes när filmen var slut var vi allihopa ganska besvikna. Den var dålig. Inte ens hälften så bra som boken. Massa bra detaljer hade uteblivit och filmerna är inte i närheten av lika spännande som böckerna.
Böckerna är tusen gånger bättre. De satt jag och sträckläste, filmerna väntar man nästan bara på att de ska ta slut.
Det är nästan så att man inte ens vill se Luftslottet som sprängdes.

Kommentarer
Postat av: KATARINA GLADUN

åh va jobbigt! :/ jag har inte läst böckerna, dom är för ''grymma'' för min lilla twilightserie hjärna. men första filmen såg jag allt och den var väldigt bra, så böckerna måste vara otroliga?!

2009-11-18 @ 20:35:31
URL: http://kkatt.devote.se
Postat av: lisenfisen

åh jag hatar det där, filmer kan aldrig konkurrera med böcker

fast jag tyckte iofs män som hatar kvinnor var rätt så bra för att vara svensk...

2009-11-18 @ 21:45:06
URL: http://lfjell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0